Malby, fasady a zateplení Chrastina | Kam večer na pivko | Soubojová liga - Harry Potter

. Hlavní .

Novinky
Ministerstvo
Bodování
Nebelvírské x-tero
Letaxová síť
Pro nováčky
Downloads
Ankety

. Pokec .

Kniha hostů
SmallChat

Smajlíci

. Soutěže .

Kolejní soutěž
Učebna historie
Kvíz

Místnost soubojů
Pravidla soubojů
Seznam kouzel

. HPfanklub .

Pokud jsi členem nebelvírské koleje při HPfanklubu, může‘ se zaregistrovat. Získá‘ tím přístup k dal‘ím možnostem těchto stránek.

. Kdo je online? .

Právě je online:
1 uživatelů.

. Help .

Jestli si nevíš rady, nemůžeš se zorientovat na stránkách nebo potřebuješ radu, můžeš navštívit Guestbook.



[ Pravidla Místnosti soubojů ]


Obsah:
1. Základní vlastnosti hráče
2. Kouzla
3. Vlastní souboj
4. Tabulka kouzel a akcí
5. Rady
6. Zkratky
7. Pravidla

Pro plné pochopení následujícího návodu doporučujeme, abyste si pravidla přečetli alespoň 2x a snažili se jim plně porozumět. V principu jsou souboje snadné, jde jen o to, abyste tento systém \"dostali do krve\". Proto není dobré pouštět se do souboje, pokud jste neshlédli alespoň jeden zápas.
Následující návod vám poskytne základní pravidla a systém soubojů, kterých se musíte držet! Rozhodčí navíc při souboji kontroluje dodržování pravidel a kdykoliv má právo změnit či doplnit některé z pravidel. (Pokud tak očividně nečiní z důvodu nadržování jedné straně!)
První kapitola vás seznámí s vašimi základními vlastnostmi a jejich významem. Toto je nutné pochopit, abyste v dalších kapitolách rozuměli obsahu. Druhá kapitola vám nastíní význam kouzel jako takových a ve třetí kapitole bude popsán samotný souboj, tj. jeho průběh. Dále se musíte seznámit s Taboukou kouzel, abyste chápali, jak se používá k souboji. Závěrečné rady vám pomohou, při vašem taktizování a úspěšném vedení souboje. Abyste pochopili některé často používané zkratky, přečtěte si kapitolu poslední.
Samotná důležitá pravidla se vyskytují za tečkou. (•) Ty je důležité si zapamatovat a řídit se jimi!

1. Základní vlastnosti hráče
Hráč:
Vy, jako hráč, máte tři základní vlastnosti, které udávají, jak dobrý jste kouzelník. Čím vyšší tyto vlastnosti jsou, tím budete mít větší šanci, že kouzlo neselže a tím větší účinek bude mít.
Základní vlastnosti:
Vůle: určuje sílu kouzel a během boje se neustále mění. Při seslání kouzla se sníží a také existují speciální zaklínadla, které dokáží vůli měnit.
Kouzelná síla: určuje též sílu kouzel. Snižuje se po seslání každého kouzla. Hodnota snížení je určena především složitostí kouzla a zkušenostem hráče.
Život: během boje ubývá pokud je hráč zraněn. Pokud klesne na nulu, hráč prohrál.
Související pravidla s vašimi vlastnostmi: (pro bližší informace viz kapitola Vlastní souboj)
• První hráč, který bude mít hodnotu života na 0 prohrál zápas.
• Po každém kouzle klesne hodnota kouzelné síly o 1. Pokud se kouzlo povede, je šance 50%, že se vůle zvýší o 1, při nepovedeném kouzle se vůle automaticky snižuje o 1.
• Po skončení zápasu vzroste vítěznému hráči maximální hodnota jeho vůle, života i kouzelné síly. Naopak poraženému hráči hodnota vůle a kouzelné síly i života může klesnout. Dokonce je možné, že i poraženému některá hodnota nepatrně stoupne!
• Hráč nikdy nemůže začínat s vůlí, životem nebo kouzelnou silou menší než 10. Tyto hodnoty tedy po skončení zápasu nikdy pod 10 neklesnou!

2. Kouzla
Každé kouzlo potřebuje k maximálnímu účinku určitou hodnotu vůle a kouzelné síly. Pokud jsou tyto vlastnosti menší, je šance na úspěch kouzla též nižší a účinnost nebude úplná. Naopak, pokud má hráč vlastnosti vyšší, než kouzlo vyžaduje, bude úspěšnost vždy 100% (až na výjimky) a kouzlo bude mít ještě větší účinek.
Vlastnosti kouzla udávají, jaký účinek bude mít při 100% účinnosti:
(100% účinnost = pokud vlastnosti hráče přesně odpovídají vlastnostem kouzla)
Vůle: určuje kolik vůle musí mít hráč, aby bylo kouzlo 100% úspěšné a mělo 100% účinek (pozor, úspěšnost závislá i na kouzelné síle)
Kouzelní síla: určuje kolik kouzelné síly musí mít hráč, aby bylo kouzlo 100% úspěšné a mělo 100% účinek (pozor, úspěšnost závislá i na vůli)
Život: určuje, kolik života ubere kouzlo hráči, při 100% účinnosti
(Kouzla mají v 80% speciální vlastnosti, které jsou přesně dané a rozšiřují možnosti kouzla.)
• Hráč může (až na výjimky) vždy kouzlit jakékoliv kouzlo.
• Úspěšnost kouzla je závislá jak na vůli, tak na kouzelné síle hráče. Čím náročnější kouzlo je a čím slabší je hráč, tím menší je šance, že se kouzlo povede. (Např. pokud hráč s vůlí 10 a kouzelnou sílo 10 zakouzlí Avada Kedavra, bude mít šanci na úspěch kouzla asi 9,6%)
• (Tedy: hráč může zakouzlit jakékoliv kouzlo, ovšem pokud je to velmi složité kouzlo a hráč nezkušený, má velice malou pravděpodobnost, že se kouzlo povede a že bude účinné.)
• Pokud je kouzlo úspěšné, způsobí dané škody podle jeho obtížnosti vzhledem ke zkušenostem hráče.
• Hráč má možnost schovat se před kouzlem. Pokud tak učiní, má 80% šanci, že ho kouzlo mine. Ztrácí však tah a hraje opět soupeř. Pokud se chce hráč schovat, musí tak učinit co nejrychleji. Pokud schování se oznámí příliš pozdě, nebude bráno v potaz.
• Pokud hráč nechce kouzlit, může protihráče nakopnout. :-) Tato akce ho bude stát pouze tah a má 90% šanci, že soupeři ubere 1 život a 20% šanci, že mu ubere 2 životy. (Zatím nesouhlasí s Tabulkou kouzel! Ale bude opraveno)

3. Vlastní souboj
Souboj probíhá na kola a každé kolo má tři části:
1) Kouzlení
2) Reakce protihráče
3) Vyhodnocení
Ad 1) Boj probíhá tak, že hráč NA VÝZVU VEDOUCÍHO SOUBOJE (Scalpelexis, Sirius) napíše do chatu jaké kouzlo chce použít. Kouzla jsou zapsána v Tabulce kouzel. (Hráč by měl pokud možno kouzlit pro něj nejefektivnější kouzlo.)
Ad 2) Protihráč pak má chvíli čas (tak 2 aktualizace chatu (20 sec?)), aby se kouzlu mohl schovat, pokud ovšem chce. Pokud se mu to povede, kouzlo nemá žádný účinek a kkk (význam zkratky viz dole) hraje znovu. Pozor! Tato akce se musí použít před tím, než je oznámeno, zda se kouzlo povedlo či ne! Tzn. že se klidně může stát, že se hráč schová, ale kkk stejně nic nezakouzlí, jelikož se mu to nepovede.
Ad 3) Budou vyhodnoceny účinky kouzla (úspěšnost, účinnost) a napsány do chatu. Zároveň budou upraveny hodnoty vůle, kouzelné síly a života pro souboj. Tím končí kolo a po oznámení vedoucího souboje začíná další.
• Pokud hráč nesprávně napíše znění kouzla, bude bráno, jako když se nepovedlo. V takovém případě však hráči neubude žádná KS, pouze ztrátí kolo.
• Pokud hráč zakouzlí jakékoliv kouzlo, už ho nelze zrušit a kouzlit jiné.
• Pokud je hráč vyzván ke kolu a nehraje, ztrácí tah.
• Pokud hráč nehraje dvě kola za sebou, vzdává tím souboj a prohrává.

4. Tabulka kouzel a akcí
• Až na výjimky lze všechny zaklínadla kouzlit opakovaně za sebou.
• Některá kouzla mají postih na úspěšnost. Tzn. že se odečítá příslušný počet % na úspěšnost. (Např.: Pokud má kouzlo postih na úspěšnost 20% a hráč má šanci na úspěch 80%: 80-20=60% šance na úspěch kouzla.)
• Pokud je jakákoliv hodnota v závorce, znamená to, že působí jen za určitých podmínek. (Např.: Kouzlo Expelliarmus ubírá (6) života ovšem pouze pokud se hráč rozhodne pro odhození spoluhráče, nikoliv pro přivolání jeho hůlky.)
• Pokud je u názvu kouzla připsáno (A), nejedná se o kouzlo, ale o akci. Při akci dojde ke ztrátě tahu, stejně jako by se jednalo o kouzlo.
• Je-li hodnota vaší kouzelné síly 1 a méně, při pokusu o kouzlení selžete a ztrácíte tah.
• Při každém provedeném kouzlu je hráči odebrána vždy 1 KS.
• Je-li vás protivník pod vlivem omračujícího kouzla, máte bonus 10% na úspěšnost následujícího zaklínadla.
Podmínky a nutnosti, které nejsou v tabulce uvedeny:
• Schovat se můžete pouze jednou v řadě, nikdy ne dvakrát za sebou.
• Schovat se nelze, pokud jste pod vlivem jakéhokoliv omračujícího či znehybňujícího kouzla.
• Schovat se nelze jakémukoliv kouzlu, které způsobí omráčení nebo znehybnění na méně než 3 kola
• Nakopnout můžete pouze jednou v řadě, nikdy ne dvakrát za sebou.
• Naopak, kouzla lze opakovat v libovolném množství za sebou.

5. Rady
• Platinové pravidlo: Stále sledujte svoji hodnotu KS! Pokud je nebezpečně nízko, snažte se ji doplnit.
• Pokud je váš nepřítel na dvě kola omráčený a máte málo KS, využijte této situace a doplňte si ho.
• Zlaté pravidlo: Pokud jste si doplnili KS, kouzlete útočná kouzla, jelikož tato budou mít větší úspěšnost a sílu.
• Myslete na to, co dělá váš nepřítel! Pokud kouzlí pro něj složité kouzlo a je velká pravděpodobnost, že nevyjde, zbytečně se neschovávejte.
• Snažte se předpovídat, co váš soupeř udělá a zařizujte se podle toho
• Někdy je lepší ničit soupeře ubíráním jeho vůle a KS.
• Dobře se rozmyslete, než použijete ochromující kouzlo, které působí jen jedno kolo!
• Občas se vyplatí riskovat použitím silnějšího kouzla.
• Sledujte, jestli kouzlo, které se hodláte použít nemá postih. I postih pouhých 10% může způsobit neuvěřitelnou neplechu! (Ona taková šance z 70% na 60% je dost velký rozdíl.)
• Naopak, nespoléhejte na štěstí až příliš. Sice jsem byl svědkem situací, kdy vyšlo relativně složité kouzlo začátečníkovi, ale také se občas stalo, že zcela snadné kouzlo se nepovedlo.
Poskytnu vám základní vzoreček pro výpočet úspěšnosti, předpokládám, že 90% z vás bude k ničemu, ale těch 10% ho dokáže neuvěřitelně využít :-):
VH – vůle hráče
VK – vůle kouzla
KSH – kouzelná síla hráče
KSK – kouzlená síla kouzla
UCN – úspěšnost
PNU – postih na uspesnost
BNU – bonus na uspesnost
UCN =((VH/(VK/100))+(KSH/(KSK/100)))/2-PNU+BNU

6. Používané zkratky
SS = soubojový systém
KKK = kouzelník kouzlící kouzlo (např. vy, když čarujete zaklínadlo, jste kkk)
MS = místnost soubojů
V = vůle
KS = kouzelná síla
Ž = život
FK = HP fanklub
HP = Harry Potter (ale to snad víte všichni)

7. Pravidla
1. Za porušování pravidel, ať vědomě či nevědomě, můžete být vyloučení ze souboje! V takovém případě nikdo nevítězí ani neprohrává.
2. Za opakované porušování pravidel vám může být zakázáno na určitou dobu účastnit se soubojů!
3. Za záměrné porušování pravidel, porušování zásad slušnosti a tlachání netýkající se aktuálního tématu, můžete být vyloučeni z MS nebo vám můžou být odečteny body.
6. Jakékoliv námitky budou řešeny v knize hostů nebo pomocí vzkazovníku.
9. Odejdete-li z MS po souboji dříve, než vám bude umožněno odejít (nutné pro navrácení vašich vlastností na původní hodnoty resp. jejich úprava) bude vám odečteno 5 bodů.
Co ještě není uděláno:
Přesvědčení: (dobré/zlé) Na výhodách a nevýhodách Přesvědčení se prozatím pracuje.
Vzorečková úprava vlastností po dokončení souboje: momentálně zvedáme maximální hodnotu vůle, kouzelné síly a života o 1.


. Top 5 .

Scalpelexis179
ctyrdoby motor179
Sirius121
barucha84
nezmar75

. System .




Registrace

. Funny .

Články
Povídky
Básničky
Galerie

. Top Povídek .

Famfrpálový zápas
( 4722x, 16.11.2003, 84% )
POSTAVY
( 6637x, 1.12.2003, 57% )
Minerva McGonagallová
( 3755x, 1.12.2003, 55% )
Larry Kotel
( 2595x, 3.1.2004, 55% )
Můj příběh část II.
( 2243x, 19.12.2003, 55% )

. Top Článků .

HP:Quidditch world cup
( 3488x, 14.1.2004, 61% )
HP a kámen mudrců, PC hra
( 4802x, 30.11.2003, 54% )
Časoprostorová magie
( 3820x, 13.12.2003, 54% )
Polí?ka vytřela Dagdu :)
( 3454x, 16.1.2004, 54% )

. Top Básniček .

Pravda o pádu lorda Voldemorta
( 3568x, 4.4.2004, 55% )
Kletby které se nepromíjejí
( 3955x, 13.12.2003, 54% )
Lyros pour toi, ma belle ;)
( 3630x, 4.2.2004, 54% )
Pravda o pádu lorda Voldemorta
( 3861x, 9.3.2004, 54% )


© Trubi, 2002.